Postat lördag vid 08:111 d Författare Är det okey att köra tillbaka test vätskan i akvariet? Inte för att jag behöver detta men läste ett inlägg. På vilket sätt skulle denna vätska hjälpa salthalten?
Postat 11 timmar sedan11 tim Författare Stabilt fortfarande kh maskin 7.87 salifert 7.8Möte precis efter maskinen plingar att mätning utförts 19:00Så nu ligger jag bara med en diff på 0.10 över 24h Ändrat 10 timmar sedan10 tim av wrang
Postat 1 timme sedan1 tim On 2025-09-20 at 09:47, wrang skrev:Ja svavelsyra är inte att leka med så största noggrannhet och skydds utrustning :)Har möjlighet att få 25% svavelsyra så hur blandar man detta till rätt 0.2NFrågade chat gtp om man blandar33,1 mL 25% syra till 966.9ml dest vatten = 1Liter färdig lösning165mL 25% syra till 4835ml dest vatten = 1Liter färdig lösningdet är väl saltsyra, hcl som kan blandas inte svavelsyra men som sagt inte sett vitsen att kladda då regensen är så billig vilket var en av anledningarna att jag kör RF kh keeper och inte tex trident.
Postat 1 timme sedan1 tim On 2025-09-20 at 10:11, wrang skrev:Är det okey att köra tillbaka test vätskan i akvariet? Inte för att jag behöver detta men läste ett inlägg.På vilket sätt skulle denna vätska hjälpa salthalten?Ja den kan hällas tillbaka i akvariet. Gör så i mitt fraggkar utan problem, I mitt sps kar gör jag det inte då jag har avlopp i närheten.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.