Jungman Postat igår vid 15:00 Postat igår vid 15:00 Har haft tur med räkan hittills men skaffade en hammarkorall för några dagar sedan och har flertalet gånger sett räkan febrilt slita bort polyperna på den, vilket är mindre kul, och enligt internet verkar det som att den inte kommer sluta när den väl börjat och att resterande koraller kan möta samma öde så jag funderar nu på vad jag ska göra med den. Har ingen lokal saltvattensbutik att lämna den till så funderar på om den kan bo i bakre delen av akvariet eller om det vore grymt för den. Akvaraiet är 130L och den bakre "sumpen" är ca 30 av dem litrarna, men ca hälften av utrymmet är blockerat av mediakorg med filtervadd etc. Tänker att det eventuellt inte är stort nog för den? Citera
Jungman Postat 20 timmar sedan Författare Postat 20 timmar sedan Den blir lätt distraherad av mat i alla fall, om jag slänger i några micropellets så lämnar den korallen och jagar efter dem istället. Den får redan daglig matning med frysfoder men jag antar att den är hungrigare än så. Får försöka med att lägga i lite pellets morgon och kväll och hoppas att den håller sig mätt, vet inte om det fungerar i längden. Citera
Jungman Postat 6 timmar sedan Författare Postat 6 timmar sedan Uppenbarligen går det inte att redigera inlägg efter viss tid. I alla fall, nu när jag är mer pigg och vaken så framstår det här som en idiotiskt idé och jag borde sluta läsa på amerikanska forum. Tar gärna emot tips om hur man kan hantera räksituationen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.