Postat Igår vid 14:36 1 d Hej.Har tänkt att göra en tråd om mitt system i många år och fler personer har påpekat att jag bör göra det.Så, har hela tiden tänkt så här......När jag blir nöjd visar jag mitt akvarium.Har kommit fram till att jag kommer aldrig bli nöjd.Är ungefär 10 år sedan vi flyttade till det här huset och det första jag tänkte på var att det finns en källare här.Så, ni förstår att det böja ta ordentligt snurr i akvarie tankarna.Min ide var en jätte stor sump i ena rummet här nere i källaren. Så jag byggde handfat,underskåp,överskåp och kaklade en jätte fin avdelning i garaget. Men kom fram till att sumpen inte fick plats i det rummet. Så det var bara att riva allt och bygga tvättavdelning i rummet där sumpen skulle stå.Så börjar med en bild av mitt tvätt rum.
Postat 6 timmar sedan6 tim Författare Är ungefär 8 år sedan jag fick hem display burken. Och akvarie killen "Allan" som byggde burken ville inte bygga på plats.Så det ställde till det en del.Jag gjorde en mall av akvariet i kartong och testa om det gick att få in den via Entrén.Helt omöjligt, och dessutom så räkna jag inte med överrining balkongerna.För jag har faktiskt två.En på varje kortsida.Så jag vart tvungen att plocka ur ett fönster och bygga en ställning på utsidan för att få in den.Hittar tyvärr inte bilden när vi tar in den, men här är när vi försöker med kartong mallen.
Postat 1 timme sedan1 tim Författare 40 minuter sedan, salar skrev:Kartongen va lättare än akvariet?Kul att du delar med dig.PatrikHaha !!!Kul att det uppskattas.Jorå, det kan man ju säga. Vi var 6 st för att lyfta burken. Har även en egen svetsad stål stativ under akvariet som väger asmycket. Kommer bilder på det senare.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.