Gå till innehåll

Betälla från USA


acuario

Rekommenderade inlägg

Det tillkommer ofta en administrativ avgift i Sverige också på någon hundring som posten tar ut om det går via dem.

Kan du få firman att skriva ner värdet på grejorna så får du billigare moms, ibland gör firmer det som skickar till Europa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det lutar åt en shuran för 80€ på aquaristic eller så bygger jag en själv om jag hittar plexi på jobbet. men jag är inte någon större byggare av akvarieprylar för oftast tycker jag inte det är värt besväret.

Nja jag byggde ju en själv. Var kul till en början men efter alla limmningar så började det bli tråkigt. Tyvärr så fanns det ju ingen som passade mitt akvarium så därför denna lösning. Funkar kanon så som den är byggd nu.

Om du ändå skall bygga en hur tror du det skulle funka med en ytavrinning box som går längs hela sidan eller dubbel bredd vad du har idag... iomed detta så blir det ju bara en "risk" att de stannar men ändå så är man ju gaderad att stannar en så finns det ju en kvar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men det är ju det jag säger. Man slipper innte betala moms det är helt säkert lite har jag lärt som utlandschafför i 15 år. Men det man ska se opp med är du innte betalar momsen två gånger för det är ingen som säger det till en. Men man ser det klart och tydlikt i tull pappren, derimot tror innte jag att det är tullavgift på över rinnings boxen den är väl gjord i plast anntar jag och värdet på den biten är no för låg skulle jag tro

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är ju inte efter vad saken är gjord av utan vad det är för sak och värdet av det som är belagt med tullavgift. Olika saker har olika procent satser

dessutom brukar inte företag som skickar varor på export debitera moms.

mvh hasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...