Gå till innehåll

Skillad mellan Deltec 1060 och 1060 S


Sillen

Rekommenderade inlägg

Jag har sedan en tid köpt en begagnat skummare som jag vad jag minns var en Deltec sturbo skimmer 1060 vilket den även är märkt med. Nu när jag höll på med lite strul med skummaren upptäckte jag till min förvåning att det inte sitter Eheim pumpar i denna skummare som det ska enligt vad jag kan läsa mig till uten det sitter 2 st Aquabee 2000/1. Om man läser om deltec skummare så sitter det 2 st sådana i Deltec turbo skimmer 1060 S. Är det någon mer skillnad mellan skummarna och hur ser jag den? Jag vet inte om jag har en annan skummare än jag tror. Är det så att jag har 1060 S så har den högre kapacitet så mig skulle det inte göra något! *nyfiken*

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

TS 1060S är större än 1060, tror dessutom den har tre pumpar inte två. Men den är som sagt större, kolla under länkarna på tillverkare så kan du hitta skillnaderna. Men jag tror nog det är en 1060 du har, den räcker mer än väl till ett 400l kar, är ju specad till 1000l härt belastade och 1500l vid "normal" belastning

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

TS 1060S är större än 1060, tror dessutom den har tre pumpar inte två. Men den är som sagt större, kolla under länkarna på tillverkare så kan du hitta skillnaderna. Men jag tror nog det är en 1060 du har, den räcker mer än väl till ett 400l kar, är ju specad till 1000l härt belastade och 1500l vid "normal" belastning

Jag har köpt en 1060 som jag är nöjd med kapaciteten på. Blev lite förvånad bara när jag hittade "fel" pumar i den. Ska kolla upp det där med antalet pumpar. Sen som du skriver så kan jag samtidigt kolla måtten för de anges i annonserna!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...