Gå till innehåll

Onanerande turbo???


Dave

Rekommenderade inlägg

Tittade på min största turbo precis, killen (tjejen?) Stod på tå?!?! o ur en av rören som sitter vid sidan av munnen så sprutade den först ljus vit vätska o sen efter en stund kom det små klumpar. Den gjorde så i ca 15 minuter. Ska jag få små turbosar?

Kolla bilden, svårt o fota, har välvd ruta...

_MG_6477.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Åfasen...det var exakt vad min ena turbo gjorde några timmar efter att jag satt ner den i karet. Trodde då att det kanske kunde vara så att den fått in luft i skalet som den gjorde sig av med, men tydligen inte. Bara hoppas att det dyker upp en å annan miniturbo med tiden. Fanns tyvärr bara 3st i butiken...å nu har den semesterstängt dessutom...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

80 spänn! det var det värsta. Grossisterna tar väl ca 10-20:- så där tjänar den handlaren en del. 40-50kr brukar de ligga på men det är dyrt det också tycker jag men å andra sidan är de värda sina pengar för snäckor ska man ha massor av.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är alltså lätt att få turbosnäckor att föröka sig?

Vad är normalpris på turbo ungefär?, kostade 80/st i affären jag va inne i idag, tyckte det lät hiskerligt dyrt för en liten snäcka

Vilken affär var du inne i?

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Jag såg idag att mina bumblebee snails har fått ungar.. en liiiten liten krabat kryper nu över glaset med sitt liiiilla hus som är svart och gulrandigt. Har även sett en liiten turbo! jeeklar va skoj! (damn vilken nerd jag e...)

Jag köpte mina turbosar i feb o bumblebee i maj.

En hobby som ger o ger...

dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...