BAminoff Postat 16 juli 2006 Postat 16 juli 2006 Är det någon som vet om cyanobakterier i små mängder kan vara farliga för fiskar.MVH BA Citera
stigigemla Postat 16 juli 2006 Postat 16 juli 2006 Normalt sett skall det inte vara problem. Den största risken med cyanobakterier för fiskar är nog om de plötsligt dör.Om man tillsätter ett preparat som kanske i sig inte är giftigt kan det friläggas gift från cyanon när den dör. Citera
BAminoff Postat 16 juli 2006 Författare Postat 16 juli 2006 Jag hade en liten fläck som jag sög upp den kom tillbaks så jag sög en gång till sen såg jag den inte mer.Bytte nitratfilter och minskade ljuset gjorde jag också.Efter några dagar hoppade en rörbyggande borstmask ur sitt rör och tre dagar senare försvann en ocellaris hon vilade på fel ställe kvällen innan men jag ville inte lysa så mycket så jag vet ej om hon såg sjuk ut.Mina värden är bra niatrat fosfat KH pH Ca temp aldrig över 27 andra fiskarna ser ok ut.Två döda djur samtidigt är mystiskt .MVH BA Citera
stigigemla Postat 16 juli 2006 Postat 16 juli 2006 Om rörmaskarna lämnar sitt rör beror det oftast på för dålig cirkulation eller dåliga vattenvärden. Citera
BAminoff Postat 16 juli 2006 Författare Postat 16 juli 2006 Är det något jag borde mäta som inte finns på listan över vad jag mäter. Mg har legat högt hela tiden. Ammoniak mäter jag ibland kan det vara högt om nitrat är ok.Jag hoppas inget mer dör nu.MVH BA Citera
BAminoff Postat 31 juli 2006 Författare Postat 31 juli 2006 Jag hade fel det var bara kronan som släppte på borstmasken det kommer en ny. Men nu får den trassla sig fram runt en euphyllia som jag har köpt nyss och inte vill flytta igen.Får väl se hur det går.MVH BA Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.