wrang Postat 23 juli 2006 Postat 23 juli 2006 Om man skall lacka en sak som skall vara i karet är det epotex akvarielack (Akvarielack FS 023) som gäller eller finns det något annat som funkar lika bra utan att äventyra karet i sig. Citera
inko Postat 23 juli 2006 Postat 23 juli 2006 sök i forumet på ciklid.se, där finns svaret garanterat, då många lackerar sina hemmagjorda frigolitbakgrunder med annan lack än den dyra epotex, bland annat jag själv har gjort det. Därför jag hänvisar dig till forumet och inte ger dig namnet på lacken direkt i detta svar beror på att jag har glömtbort fabrikat/modell kod. Citera
Illustratören Postat 24 juli 2006 Postat 24 juli 2006 Jag köpte en lack på Akvariehobby i Uppsala för 2år sedan. Lacken kommer från båttillverkare igentligen och jag tror det är samma som nämns ovan. Jag gjorde en bakgrund till mitt 720L och det blir stenhårt!!! Skickar me min egenkomponerade bakgrundsmanual, ska kolla upp va lacken hette.Hälsningar/Nybörjare Citera
Laggeman Postat 24 juli 2006 Postat 24 juli 2006 BIldJa tack.=)Epotex blir stenhårt om man blandar det rätt och som en engångskostnad är det inte så farligt dyrt, det är ganska så drygt också. Lackade en bakgrund två gånger och det blev över till mer. Köpte ett kilo vill jag minnas. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.