kjell Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 Hej! Har haft mitt nitratfilter igång i två veckor.I dag har vi haft ett åskväder ute på Värmdö,till följd av ett strömavbrott som varade ungefär 30 min.Hann ej hem förens efter en timme.Har ett relä på mitt nitratfilter så att det hadde ej startat.Tänkte att jag skulle mäta vattnet för skojs skull,jag fick en chock.Nitrit över Fyra likadant Nitrat oxå över Fyra.Nu till min fråga.Bör jag spola igenom filtret eller ska jag låta det droppa i en hink så att filtret spolas genom en droppe/s,om man låter det droppa slipper man en omstart på filtret då.Mvh Kjell Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 låt det droppa i en hink tills det mäter noll igen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest ernie Postat 25 juli 2006 Dela Postat 25 juli 2006 har det bara varit igång 2veckor så har det inte ens startat,brukar ta 4-6 veckor innan det är igång Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Linnex Postat 25 juli 2006 Dela Postat 25 juli 2006 Jag brukar låta någon liter rinna igenom filtret till hinken... Spolar man filtret så får man ju i princip starta från noll igen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.