Gå till innehåll

Hjälp med att välja kylare


Jocke

Rekommenderade inlägg

Tjenare!

Funderar på att köpa en kylare.

Så nu behöver jag hjälp med att välja.

Motivera era svar om varför jag ska välja just den kylaren som ni rekomenderar.

Valet står mellan Aqua Medic Titan 1500 och SFILIGOI Superflite

MVH Jocke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör med SFILIGOI Superflite och den har fungerat suveränt även den här sommaren. Jag har haft en temperatur på 25-26 grader i burken hela sommaren trots det varma vädret, MH, UV-C o.s.v. Alla kylare avger mycket värme så man bör fundera på placeringen. Helst utomhus annnars gärna välventilerat och om möjligt skilt från det rum där man har burken annars värmer man upp luften där ordentligt och ökar behovet av kylning o.s.v i en ond cirkel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är mig du frågar så har jag fläkt också. Det underlättar och kylaren får gå mindre men jag klarar mig inte med bara fläkt. Om jag hade haft en källare att ha burken i så kanske....

Märkligt... en liten fläkt på mitt kar på ca 700l och 750w MH funkar utmärkt... Jag får rent av se till så det inte blir för kallt (under 23 grader har det blivit någon gång rent av).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Märkligt... en liten fläkt på mitt kar på ca 700l och 750w MH funkar utmärkt... Jag får rent av se till så det inte blir för kallt (under 23 grader har det blivit någon gång rent av).

Grattis du som har haft under 23 grader inomhus i sommar. Det har varit betydligt varmare hemma hos mig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok då vet jag .

Så man kan ställa offseten också.

sp och hset hittade jag i manualen men inget om offseten.

mvh Jocke

Nä det står inte i manualen, men du kommer åt den på samma ställe som hset. Jag hade en viss skillnad mellan Sfiligoi och IKS och provade.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...