Gå till innehåll

sp 3000 (hjälp)


<<JOHAN>>

Rekommenderade inlägg

Hej har gjort om min gamla tråd istället för att starta en ny!

Har hört att många har haft problem med sina sp 3000 nivåreglerare.

Men vilka problem är det? och har dom börjat när den varit ny!

ska till att köra igång mitt akvarium om 2veckor.

och har börjat att tänkt på nivåregleraren.

sumpen som jag har klarar att ta allt vatten från nivåregleraren/osmos reserven.

men problemet ligger på skummaren!

jag har en mc 500 och på den så är det markerat minimum och max level, när den står i sumpen så går vattnet till mitten (mellan min-max) men om nu sp 3000 skulle få fnatt och ge gjärnet under en dag så kommer den att pasera max level.

Betyder det att skummaren kommer att gå sönder då eller att den inte kan arbeta som den ska? eller vad kommer att hända?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gissar att det är nivåregleraren du menar, eller iallafall doresingspumpen från AM...!?

Kan vara ett totalt genomkorkat förslag, men de enda 2 blå plastbitar jag fick med min nivåreglerare var de två backventilerna. Om det nu är dom det är du menar, så skall dom sitta på slangarna. En på varje slang. Bara klippa av slangarna och trycka dit dom....i rätt riktning såklart så dom inte spärrar vattnet i pumpriktningen. Vet du inte vilken riktning dom skall sitta i så testa att blåsa genom dom med munnen. Antingen släpper dom igenom luften eller oxå inte...

MVH /Erik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gissar att det är nivåregleraren du menar, eller iallafall doresingspumpen från AM...!?

Kan vara ett totalt genomkorkat förslag, men de enda 2 blå plastbitar jag fick med min nivåreglerare var de två backventilerna. Om det nu är dom det är du menar, så skall dom sitta på slangen. Bara klippa av den och trycka dit dom....i rätt riktning såklart så dom inte spärrar vattnet i pumpriktningen.

MVH /Erik

Kom på det dom är monterade nu!

Tack för hjälpen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är en fördel om nivån där man pyttsar i vattnet är högre och de kan tänkas bli en hävert.

Hadde själv problem med min nivåvakt för ett tag sedan. Pumpen gick styp i kvarten fattade ej varför.

Fyllde på - Hävert tillbaka - Fyllde på - Hävert tillbaka

Tog en bra stund innan jag hittade att utloppet från pumpen var under vatten :lalalalala:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är en fördel om nivån där man pyttsar i vattnet är högre och de kan tänkas bli en hävert.

Hadde själv problem med min nivåvakt för ett tag sedan. Pumpen gick styp i kvarten fattade ej varför.

Fyllde på - Hävert tillbaka - Fyllde på - Hävert tillbaka

Tog en bra stund innan jag hittade att utloppet från pumpen var under vatten :lalalalala:

oki // tack

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...