Gå till innehåll

???? Tunze 3115


chippen

Rekommenderade inlägg

Vattnet sugs in underfrån och sprutas uppåt och bildar skumm. Det är något av en öppen modell som inte har något direkt utblås.

Skummarna är väldigt nivåkänslig och det finns en markering (randen på ena sidan av skummarkroppen) på den som visar hur högt vattnet måste vara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej den suger in vatten på undersidan och "sprutar" ut vattnet på nedre delen av framsidan?

Hur placerar man den då i sumpen? Den suger in vattnet och "sprutar" ut det i samma "kammare" om man delar upp sumpen. Är det bra?

Mvh/Bosse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej den suger in vatten på undersidan och "sprutar" ut vattnet på nedre delen av framsidan?

Hur placerar man den då i sumpen? Den suger in vattnet och "sprutar" ut det i samma "kammare" om man delar upp sumpen. Är det bra?

Mvh/Bosse

Själv hade jag skummaren i första facket där ytavrinningsvattnet slog ned. Men jag tror inte det spelar så stor roll faktiskt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade väl kanske en ide om att den skulle skumma allt vatten som åker igenom sumpen. Men det kanske skummar tillräckligt ändå

Mvh/Bosse

Det beror ju lite på vilken kapacitet du har på returpumpen... Men allt vatten kommer nog inte skummas med den här modellen. Med andra modeller där ytavrinningen med gravitationens hjälp kopplas direkt till insuget på skummare så är det i och för sig möjligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...