Gå till innehåll

Äggviteämnen


drakfisk

Rekommenderade inlägg

Hejsan jo jag undra om äggviteämnen har någon inverkan på kalkalger .jag är ju inte så stort teknik fan så jag kör helt eko system med sand o caulepra ls i sump . Nu undrar jag om jag hade använt skummare hade mina kalkalger kommit fortare o i större utsträckning .Jag hittade en liten prick i dag som var 1*1cm o blev glad på rutan för på ls är det lilla överallt nästan. En fråga till har man som nybörjare så jobbiga o tråkiga fråger så ni proffs inte orkar svara eller det är bar jag som är stressad att få svar på mina frågor .

ABSOLUT INGET GNÄLL BARA EN FRÅGA HOPPAS NI EJ TAR ILLA UPP MVH DRAKFISK

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl inte helt otänkbart att höga näringshalter i karet gör att kalkalgerna inte klarar konkurransen.

strontium och molybden är förutom calcium viktiga byggstenar för kalkalger - men regelbundna vattenbyten (5% i veckan, med reef crystals/TM pro brukar ge tillräckliga bra nivåer i normala fall.

Sen brukar det vara en bra ide att ympa in kalkalger genom att skrapa av lite från glaset på ett annat kar och hälla i.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...