Gå till innehåll

Borrning, estetisk hjälp!!


chippen

Rekommenderade inlägg

Hej

Har beslutat mej för att lämna in karet för borrning istället för att krångla med en överrinningsbox (billigare och mer praktiskt). Okej nu till min fundering; har en kub och undrar om det blir snyggast att borra i mitten(bakkant) och bygga upp som en revpelare eller skulle ni heller borra i ett hörn och bygga upp revet upp längs sidorna?

Behöver lite reflektioner så att jag har lättare att bestämma mej. Kuben är 60*60*60.

Som ljus räcker 150w eller skulle ni överväga 250w?

Mvh/Bosse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Jag skulle be glasmästaren limma i en skiva till i akvariet någon cm från bakglaset. Den ska vara ett par cm lägre än höjden på akvariet.Sen kan du sätta en yt avrinnings list längs hela baksidan.Glasmästaren får då borra i ditt glas som nu är din bakruta.Kanske något dyrare,men du får större yta i akvariet

Mvh Kjell

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var det är bäst att ha avloppet beror på var du vill ha akvariet i rummet. Är det i ett hörn är det bäst med avloppet längst in i hörnet. Skall det stå mitt på en vägg är det bättre med avloppet mitt på baksidan så att man ser bra in i karet från båda sidorna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...