BAminoff Postat 16 augusti 2006 Postat 16 augusti 2006 Jag har så klart tappat en packning till mitt uv ljus. Vill sätta igång det nu. Törs jag göra en packning av en cykelslang.MVH BA Citera
Niclas Postat 16 augusti 2006 Postat 16 augusti 2006 Har du ditt UV i sumpen och inte riskerar översvämming så kan du alltid chansa, ännu bättre vore det om du även har jordfelsbrytare om konstruktionen är sådan att det vid läckage kan sprida sig till strömförande delar i UV´t.Personligen skulle jag vänta tills jag hade en ny packning eller O-ring om det är sådan som används. Citera
BAminoff Postat 16 augusti 2006 Författare Postat 16 augusti 2006 Mest om det var giftigt allt det andra har jag vattnet rinner ut i karet och jordfelsbrytare finns.MVH BA Citera
hbmannen Postat 16 augusti 2006 Postat 16 augusti 2006 om du har vulktejp hemma så kan du göra en egen fin packning som håller .. Citera
Lasse Postat 16 augusti 2006 Postat 16 augusti 2006 Vilken packning? Är det O-ringen som skall täta mellan kvartsröret och reaktionskammaren eller är det en packning som tätar mellan UV-lampan och kvartsröret? I första fallet - vänta tills du fått rätt grejer, annars riskerar du få köpa nytt. I andra fallet kan ju inget vatten tränga in, bara damm.MVH Lasse Citera
BAminoff Postat 16 augusti 2006 Författare Postat 16 augusti 2006 Nej inte så komlicerade saker.Packningen mellan röret in från pumpen och fästet in i hela apparaten. Det ser ut så här pump ,slang ,plastmutter där jag tappat packningen plastmuttern ska man skruva fast i metallgängorna utanför själva uv lampan.Ska till nån affär och kolla i morgon.Har ju den vid utgången som är samma som jag kan ta med och visa.Synd jag hade velat ha igång det i kväll.MVH BA Citera
Lasse Postat 16 augusti 2006 Postat 16 augusti 2006 Nej inte så komlicerade saker.Packningen mellan röret in från pumpen och fästet in i hela apparaten. Det ser ut så här pump ,slang ,plastmutter där jag tappat packningen plastmuttern ska man skruva fast i metallgängorna utanför själva uv lampan.Ska till nån affär och kolla i morgon.Har ju den vid utgången som är samma som jag kan ta med och visa.Synd jag hade velat ha igång det i kväll.MVH BAJa det hade du nog löst med cykelslang och gängtape.MVH Lasse Citera
BAminoff Postat 17 augusti 2006 Författare Postat 17 augusti 2006 Tack är lite dålig på att uttrycka mig som vanligt.MVH BA Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.