Gå till innehåll

packning-cykeslang


BAminoff

Rekommenderade inlägg

Har du ditt UV i sumpen och inte riskerar översvämming så kan du alltid chansa, ännu bättre vore det om du även har jordfelsbrytare om konstruktionen är sådan att det vid läckage kan sprida sig till strömförande delar i UV´t.

Personligen skulle jag vänta tills jag hade en ny packning eller O-ring om det är sådan som används.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken packning? Är det O-ringen som skall täta mellan kvartsröret och reaktionskammaren eller är det en packning som tätar mellan UV-lampan och kvartsröret? I första fallet - vänta tills du fått rätt grejer, annars riskerar du få köpa nytt. I andra fallet kan ju inget vatten tränga in, bara damm.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej inte så komlicerade saker.Packningen mellan röret in från pumpen och fästet in i hela apparaten. Det ser ut så här pump ,slang ,plastmutter där jag tappat packningen plastmuttern ska man skruva fast i metallgängorna utanför själva uv lampan.Ska till nån affär och kolla i morgon.Har ju den vid utgången som är samma som jag kan ta med och visa.Synd jag hade velat ha igång det i kväll.

MVH BA

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej inte så komlicerade saker.Packningen mellan röret in från pumpen och fästet in i hela apparaten. Det ser ut så här pump ,slang ,plastmutter där jag tappat packningen plastmuttern ska man skruva fast i metallgängorna utanför själva uv lampan.Ska till nån affär och kolla i morgon.Har ju den vid utgången som är samma som jag kan ta med och visa.Synd jag hade velat ha igång det i kväll.

MVH BA

Ja det hade du nog löst med cykelslang och gängtape.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...