Gå till innehåll

Tips på partikelfilter


samsung12

Rekommenderade inlägg

Hej.

Jag körde ett sånt här i en rovdjursburk jag hade. Pentair aquatics.

partikel.jpg

Stora muränor, en haj och drakar. De skitade ned så mycket när de åt strömming räkor och annat så att det behövdes. Men annars vill jag avråda från partikelfilter annat än ytterst tillfälligt för de blir gärna nitratgeneratorer. Är det tillfälligt kan man ju köra genom lite gammal hederlig vadd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK, tack för infon. Jag tänkte att jag skulle våga mig på ett remote dsb och var jag förstår av de amerikanska sidorna så skall man på något sätt ha ett filter innan dsb för att slippa detrius på sanden => ev. krasch.

De flesta hör på formumet verkar ju avråda ifrån partikel/filtervadd filter men om jag skall våga satsa på ett rdsb så vill jag nog trots allt ha ett filter. Jag tänkte mig något liknande attachmentet.

post-2234-14468912947203_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK, tack för infon. Jag tänkte att jag skulle våga mig på ett remote dsb och var jag förstår av de amerikanska sidorna så skall man på något sätt ha ett filter innan dsb för att slippa detrius på sanden => ev. krasch.

De flesta hör på formumet verkar ju avråda ifrån partikel/filtervadd filter men om jag skall våga satsa på ett rdsb så vill jag nog trots allt ha ett filter. Jag tänkte mig något liknande attachmentet.

Jag har sett någon ha ett liknande ( tror det var ett Aqucare) före ett nitrafilter för att slippa detrius i filtret och inte behöva göra rent så ofta. Såg ut som någon form av finmaskig nylonmesh som filtermaterial.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...