Sunny Postat 22 augusti 2006 Dela Postat 22 augusti 2006 Va o lös lite med ficklampan en natt och fann något litet simma runt väldigt fort.. så jag försökte ta lite kort och fick nåra ok kort på den men den var som sagt väldigt snabb. på bilderna kanske det ser ut som om den sitter på rutan men den simmar bara precis bredvid.Frågan är är det någon som vet vad det är ?försökte söka lite på nätet men hittade inget alls, vore tacksamm för all hjälp jag kan få, undrar om den kanske är farlig eller dålig för karet..M.v.hSunny Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ingvar Hellmalm Postat 22 augusti 2006 Dela Postat 22 augusti 2006 Ser ut som någon frisimmande platmask jag har också sett sådana på natten men denna var ovanligt stor. Tror inte dom gör någon skada. Art?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 22 augusti 2006 Författare Dela Postat 22 augusti 2006 vet inte om den uppfattas som större på bilden men den är ganska liten bara nåra millimeter,har ingen anning om vad det kan vara men om du har ett antal sånna är den nog inge farlig ? såg en bild på en kelpisopod och måmminde mig lite om denna men fann ingen info om dem Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 23 augusti 2006 Dela Postat 23 augusti 2006 Är det inte en form av borstmask, tycker formen påminner om detta även om färgen inte gör det (kanske för att det är undersidan man ser). Har den små vita hår på sidorna? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 23 augusti 2006 Författare Dela Postat 23 augusti 2006 Hej peter jag tror inte det,jag fick själv avgöra från bilderna för den är sjukt snabb när den simmar omkring och den satte sig aldrig på något utan simmad runt överallt, Tror ni den kan vara farlig eller ofarlig ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.