Gå till innehåll

Bänk bygge???


mojjan

Rekommenderade inlägg

Hejsan! Jag skulle vilja ha lite hjälp med att bygga en Akvariebänk. Karet är helglas på 240 liter. 120 cm långt och 40 cm bred. Undrar om någon har en bra ritning på detta samt mått på detta. ska ha en sump på 100 liter under m.m. Skulle bli himla glad om någon vet exakt hur jag ska gå tillväga.

Hälsn Peder

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan! Jag skulle vilja ha lite hjälp med att bygga en Akvariebänk. Karet är helglas på 240 liter. 120 cm långt och 40 cm bred. Undrar om någon har en bra ritning på detta samt mått på detta. ska ha en sump på 100 liter under m.m. Skulle bli himla glad om någon vet exakt hur jag ska gå tillväga.

Hälsn Peder

Nu är det här inget hemmabygge, men jag tittade faktiskt på en bänk på Jysk med just dom måtten som jag tänkte "den där hade passat bra som akvariebänk med sump". Tror den var i betsad furu eller liknande.

Jag vet, jag är skadad. :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan! Jag skulle vilja ha lite hjälp med att bygga en Akvariebänk. Karet är helglas på 240 liter. 120 cm långt och 40 cm bred. Undrar om någon har en bra ritning på detta samt mått på detta. ska ha en sump på 100 liter under m.m. Skulle bli himla glad om någon vet exakt hur jag ska gå tillväga.

Hälsn Peder

Hej

Jag vill iaf rekommendera att du kikar lite närmare på de olika projekt som andra har byggt upp här då dem har byggt bänkar :)

Som jag har byggt så funkar det för mig. Om det faller dig i smaken vet jag inte, men kolla gärna in min tråd om planeringshjälpen.

Jag koller bygga min i regelvirke och sedan klä det med 10mm spånskiva och ekskivor från IKEA :)

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...