adddo Postat 31 augusti 2006 Dela Postat 31 augusti 2006 HejHar en strumpa med UltraPHOS i sumpen för tillfället.Men borde det inte funka med ett vanligt innerfilter från ett gammalt sötvattenskar? Bara lägga i strumpan istället för den blå filtersvampen i filterbehållaren.Borde ju bli ett jämnare flöde genom materialet på så sätt.Eller finns det nån anledning till att inte göra detta? Axeln på pumpen i filtret är iofs i metall.. men det är väl rostfritt precis som axlarna i tex Maxi Jet's?Nån som har provat? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 31 augusti 2006 Dela Postat 31 augusti 2006 Hej!Jag ställde för någon dag sedan en liknande fråga i denna tråden:https://saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=12574...och svaren är positiva hittills... så jag tänker nog slänga i mitt filter ikväll...//Christoffer Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 31 augusti 2006 Dela Postat 31 augusti 2006 Blev nyfiken på Ultraphos och gjorde en sökning....Det är väl inte den här:ler: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jurgonh Postat 31 augusti 2006 Dela Postat 31 augusti 2006 Haha.. han kanske ha sjö-kor Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 31 augusti 2006 Författare Dela Postat 31 augusti 2006 Hehehe ne de e Fauna Marins produkthttp://www.faunamarin.de/eng/ultraphos.php Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 11 oktober 2006 Författare Dela Postat 11 oktober 2006 Inga fler som gör så?Fosfatremover i ett innerfilter?Borde ju vara effektivare än i en strumpa... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 11 oktober 2006 Dela Postat 11 oktober 2006 Jag har kört så ett tag och det funkade utmärkt. Men jag har ingen sump och vill inte ha innerfilter mitt i sikte så nu ligger det i en strumpa i skummaren istället. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.