mojjan Postat 31 augusti 2006 Postat 31 augusti 2006 hej vet någon hur man ser skillnad på könen på dessa räkor?? Har hört att de dödar varandra om det inte är en hona och en hane (par). Har någon något tips??mvh peder Citera
mojjan Postat 31 augusti 2006 Författare Postat 31 augusti 2006 ingen som vet hur man ser skillnaden på könen på Bandkorallräkan?? skulle vara kul att ha 2 st. utan att det blir en sista slutstrid. Citera
stigigemla Postat 31 augusti 2006 Postat 31 augusti 2006 Jag tror att de bara kan det själva. Egentligen borde det väl vara någon skillnad på simfötterna där honan bär rom men jag har inte hört talas om någon som kunnat se det. I allt det jag läst om dem står det att det inte syns någon skillnad. Citera
reefer6 Postat 1 september 2006 Postat 1 september 2006 Köp 2st som går i samma kar hos handlaren det gjorde jag dom levde i flera år Citera
MattiasN Postat 1 september 2006 Postat 1 september 2006 jag köpte två, men de var garanterat inte ett par! De kom inte alls överrens, efter några veckors bråkande fanns bara en kvar..... När rivalen försvann så slog sig den kvarvarande till ro och håller mest till i sin grotta som han ivrigt försvarar mot övriga akvarieinvånare, ganska tråkig räka faktiskt.... Citera
Peppz Postat 1 september 2006 Postat 1 september 2006 ganska tråkig räka faktiskt....Jag måste hålla med, min satt oxå bara å tryckte i en grotta, jäkligt snygga dock. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.