Gå till innehåll

Bild på Bubbelking 200 MINI


wrang

Rekommenderade inlägg

Finns nu mindre skummare från Bubbelking där pumpen är invändigt i skummaren

Här är en bild på en BK Mini200

post-736-14468912966994_thumb.jpg

och lite andra där efter

post-736-14468912967252_thumb.jpg

BK 160 for tanks up to 400 liters, = approx. 400 liter air – 28 watts

BK 180 for tanks up to 700 liters = approx. 600 liters air – 35 watts

BK 200 for tanks up to 1000 liters = approx. 800 liters air – 42 watts

post-736-14468912967149_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med om gitarren, mina Gibsongitarrer är det klass på men kopiorna si så där men sätter man på bra mickar så kan man få bra ljud ur dem också men träet och känslan är det mil ifrån en riktig äkta Gison eller Fendergitarr. En ATI skummar ur lika mycket skit det kan jag hoppa upp och sätta mig på som en BK.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är säkert en klar kvalitetsskillnad mellan ATI o BK, det råder nog inget tvivel om. Men en ATI kanske är en bättre skummare än t.ex. Deltec och andra skummare runt samma pengar? Kan tänka mig att den skummar lite bättre än andra i 5000:- kronors klassen?? Eller inte....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe jag tycker ni e lite roliga nu när ni diskuterar om att BK skummare är dyra.

Klart att handbyggda Tyska saker ÄR dyra att tro nått annat vore ju enbart fånigt.

Sen att jämföra priset med massproducerad skummare från Kina! Klart den är billigare och funkar i princip lika bra! Idag så är de flesta saker som tillverkas där bra.

Man tar sig i princip lika bra från hemmet till ICA med en Daewoo som en Mercedes.

Men jag vill då bra mycket hellre åka Mercedes (BK) om man får välja.

Kvalitet är för mig nått som alltid lockar men som jag ibland väljer bort pga priset.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gennerellt sett så strävar en tillverkare som massproducerar en vara efter minimera kostnader för sin produktion. Det innebär att han troligtvis kommer att försöka kapa kostnader på alla ställen i sin produktion. Material, tid i produktion och så vidare. Kan man minska 1 mm på godset så gör man det till exempel. Kan man välja ABS plast istället för Acryl så gör man det osv. Personalen på fabriken kommer inte heller att ha lika stor "stolthet" över produkten vilket påverka tillverkningsprocessen markant.

En person som driver en verkstad och tillverkar "sin" pryl kommer att arbeta motsatt mot den ovanstående. Gör jag några hundra skummare på 4-5 år så kommer jag inte att snåla på råmaterialet i produktionen därför det kommer inte att vara den stora kostnaden för den företagaren. Hans kunder efterfrågar exclusivitet i produkten och då kan han välja ett material som har bättre egenskaper eller av högre kvalitet då det inte påverkar priset markant. Tiden att producera enheten är vad som är kostsamt för den här killen. Vill kunden ha röda rör så får den det trots en kostnadsökning på kanske 5 kr per enhet! Och kunden fick det den ville ha.

Sen finns ju alla känslomässiga aspekter på "kvalitet" som känns bra, ser bra ut, status, osv osv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

håller med norberg..man betalar oxå för kunskapen..som royal exclusive kanske har fått under låång tid...

men jag är enig med att de lägger på en saftig marginal...

jag själv känner att om man ska lägga ner massor av pengar på dessa saker så är det först o främst livslängden men inte minst då effekten man vill ha.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...