Gå till innehåll

Stor räka på tvären i drake!


Peppz

Rekommenderade inlägg

Råkade häva ner en lite väl stor räka till min drake idag. Räkan är väl.. pja kan denvarit ungefär 6-7cm lång.

Draken smaskade i sig som vanligt, sen försökte han spotta ut den, men de kom bara ut lite ben från räkan. Nu verkar räkan ha hamnat på tvären i munnen, ungefär lite under gälarna. man ser nästan räkan genom huden på firren.

Vaffan ska/kan jag göra nu då?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Glupska jäkla fiskar det där, men vackra och trevliga djur......

De kan jag skriva under på!

Stoppar upp huvudet ovanför ytan när de är matdags.

Kommer alltid fram till rutan och glor på vad man gör, ser ungefär ut som att han tänker "Vaffan håller du på med din dumma jävel?" :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det gick bra!

Räkan verkade lösa upp sig efter några timmar, började åka ut en jäkla massa små partiklar ur gälarna. å sen blev han rund som fan om magen :ler:

Så de gick bra..

Manks: De är ju levande bete som ger när man fiskar gädda :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite samma sak.

När jag matade min fiskar igår med sjunkande pellets hamnade några på min carpet-anemon, vilket min gröna cromis skulle nafsa på. Det inte många sekunder innan han satt fast i anemonen. Så nu var det bara 5 cromis kvar, lite dyr anemon mat kan man säga typ 95:- :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

när vi är inne på detta spåret... hörde/läste en historia för ett tag sedan om en kille som hade ett par clowner som bodde i en anemon och även en drake.

en dag fick draken för sig att en clown skulle sitta fint som lunch, rushar mot clownen som gör en undanmanöver och draken simmar rakt in i anemonen som inte är sen på att klassa draken som lunch. sen mådde anemonen inte så bra. rätt lustigt, jägaren blir mat :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...