Malta Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 Hej jag tänkte starta mitt första saltkar, har skapat en tråd innan. Men jag undrar om det kan gå bra med en 222liters (med aluram) med en aluminiumställning? Tänkte senare bygga en sump under (54liter). går det bra att borra med denna typ av ställning eller bör jag lägga en skiva eller dylikt?Kan få båda, 222l och 157 l Stig:Var hos Stefan idag igen, han hälsar till dig. Han ville att du skulle hjälpa mig med akvarium och ställning med mått och så, så jag undrar blir detta bra (se bifogad bild).Om jag skulle bygga själv tyckte han att jag skulle göra en ritning och visa dig så du kan säga om det är bra dåligt. Citera
remne Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 hm, tror inte man ska borra i aluburkar om jag inte minns fel. Du kanske skulle titta påoverflowboxar istället Citera
stigigemla Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 Det är inga problem. Jag har borrat ungefär 40 alukar jag köpt begagnade.Det vore ju bra med två kar så att Arthur kan få komma i gång med salt också och inte bli så avundsjuk.Jag hjälper dig gärna med ritningar. Jag är bara förvånad över att jag inte sett dig på skolan ännu. Du vet ju var jag har mitt kontor. Citera
Malta Postat 14 september 2006 Författare Postat 14 september 2006 Det är inga problem. Jag har borrat ungefär 40 alukar jag köpt begagnade.Det vore ju bra med två kar så att Arthur kan få komma i gång med salt också och inte bli så avundsjuk.Jag hjälper dig gärna med ritningar. Jag är bara förvånad över att jag inte sett dig på skolan ännu. Du vet ju var jag har mitt kontor.nämen vad trvligt Sitg, tänkte nämnligen komma in till dig imorgon!Boken kom idag med, jävligt nöjd med boken faktiskt. Men vi ses kanske imorgon så kan vi diskutera en del ! Citera
Malta Postat 15 september 2006 Författare Postat 15 september 2006 Fan kan man inte radera tråden, ska nog bygga sj trots allt, 150 liter blir det nog. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.