Gå till innehåll

Går det med aluram?


Malta

Rekommenderade inlägg

Hej jag tänkte starta mitt första saltkar, har skapat en tråd innan. Men jag undrar om det kan gå bra med en 222liters (med aluram) med en aluminiumställning? Tänkte senare bygga en sump under (54liter). går det bra att borra med denna typ av ställning eller bör jag lägga en skiva eller dylikt?

Kan få båda, 222l och 157 l :)

Stig:

Var hos Stefan idag igen, han hälsar till dig. Han ville att du skulle hjälpa mig med akvarium och ställning med mått och så, så jag undrar blir detta bra (se bifogad bild).

Om jag skulle bygga själv tyckte han att jag skulle göra en ritning och visa dig så du kan säga om det är bra dåligt.

post-2698-14468913011879_thumb.jpg

post-2698-14468913012058_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inga problem. Jag har borrat ungefär 40 alukar jag köpt begagnade.

Det vore ju bra med två kar så att Arthur kan få komma i gång med salt också och inte bli så avundsjuk.

Jag hjälper dig gärna med ritningar. Jag är bara förvånad över att jag inte sett dig på skolan ännu. Du vet ju var jag har mitt kontor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inga problem. Jag har borrat ungefär 40 alukar jag köpt begagnade.

Det vore ju bra med två kar så att Arthur kan få komma i gång med salt också och inte bli så avundsjuk.

Jag hjälper dig gärna med ritningar. Jag är bara förvånad över att jag inte sett dig på skolan ännu. Du vet ju var jag har mitt kontor.

nämen vad trvligt Sitg, tänkte nämnligen komma in till dig imorgon!

Boken kom idag med, jävligt nöjd med boken faktiskt. Men vi ses kanske imorgon så kan vi diskutera en del ! :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...