Peppz Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 Har märkt att mina koraller har börjat må lite risgt (tappat tentakler, tappat färg.osv.) på sistone och inte hittat nått fel, bra vattenvärden osv. Jag lyfta på en av mina stora sarcos å såg då ett gäng, typ 10-20stycken små blå stjärnor som sitter på "roten" av korallen, kikar på andra koraller som verkar må dåligt oxå och samma på dem..Så de verkar ju som att dom irriterar korallerna..Hur fan ska jag bli av med odjuren?Jag kan omöjligt ta död på dem för hand för de finns MÄNGDER!Kan säkert räkna till 30-40 stycken som sitter på min bakgrund just nu tex..Finns det något djur som käkar dessa? Citera
fiend Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 Tror även att Saltarn har problem med dessa små gynnare på 5-10mm stora ungefär.Dem käkar kalkagerna som besatta! Citera
Peppz Postat 14 september 2006 Författare Postat 14 september 2006 Tror även att Saltarn har problem med dessa små gynnare på 5-10mm stora ungefär.Dem käkar kalkagerna som besatta!Då lär de vara samma..Sedär.. nu vet jag varför ja knappt har några kalkalger.. Citera
Lasse Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 Har märkt att mina koraller har börjat må lite risgt (tappat tentakler, tappat färg.osv.) på sistone och inte hittat nått fel, bra vattenvärden osv. Jag lyfta på en av mina stora sarcos å såg då ett gäng, typ 10-20stycken små blå stjärnor som sitter på "roten" av korallen, kikar på andra koraller som verkar må dåligt oxå och samma på dem..Så de verkar ju som att dom irriterar korallerna..Hur fan ska jag bli av med odjuren?Jag kan omöjligt ta död på dem för hand för de finns MÄNGDER!Kan säkert räkna till 30-40 stycken som sitter på min bakgrund just nu tex..Finns det något djur som käkar dessa?HarlekinräkaMVH Lasse Citera
Peppz Postat 15 september 2006 Författare Postat 15 september 2006 HarlekinräkaMVH LasseTyvärr är det väldigt svårt att få tag på dessa Nått annat djur som käkar sjöstjärnor då? Citera
Jurgonh Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 dom där sjöstjärnorna lät ju inte roliga inte :/happas man slipper få in dom i burken. Citera
Sunny Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Vet inte om de har ett par inne nu men JR akvarium har haft Harlekinräkor,kanske kan boka ett par eventuellt ? Citera
Jurgonh Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 äter rökorna bara dom där sjösjärnorna? eller ger dom sig på bra söstjärnor också? Citera
Peppz Postat 15 september 2006 Författare Postat 15 september 2006 äter rökorna bara dom där sjösjärnorna? eller ger dom sig på bra söstjärnor också?Dom ger sig på alla sjöstjärnor Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.