Drullputt Postat 19 september 2006 Dela Postat 19 september 2006 Hur fasiken får man av huven ? Har läst att d bara ska vara att snäppa av den, men icke att jag lyckas. Törs inte ta i mer, ska den vara öppen eller stängd när man snäpper av den ? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 19 september 2006 Dela Postat 19 september 2006 Brukar ha huven öppen och sen bara trycka ur en sida i taget... funkar bra på mitt 80L iaf.(Du måste ju dock skruva bort spärrarna osv först, men det fattar du ju :-) ) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nizztos Postat 19 september 2006 Dela Postat 19 september 2006 Lite mera våld så går det. Hade samma problem med mitt Molly (80l). Bestämde mig för att det var bättre att de gick sönder en att jag inte fick loss det. De höll dock Huven skall vara öppen. Jag gjorde så att jag slog bestämt på respektive sidokant. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Drullputt Postat 19 september 2006 Författare Dela Postat 19 september 2006 Menar du öppningsstagen ? Dom kan ju isf. sitta kvar då dom inte håller fast huven på nått sätt. Vill ju hiva iväg huven så jag kan hänga dit en 70w mh. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Drullputt Postat 19 september 2006 Författare Dela Postat 19 september 2006 Lite mera våld så går det. Hade samma problem med mitt Molly (80l). Bestämde mig för att det var bättre att de gick sönder en att jag inte fick loss det. De höll dock Huven skall vara öppen. Jag gjorde så att jag slog bestämt på respektive sidokant.Burken är ju dock uppfylld med vatten så jag vill ju inte slå eller ta i så glaset spricker. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 19 september 2006 Dela Postat 19 september 2006 Burken är ju dock uppfylld med vatten så jag vill ju inte slå eller ta i så glaset spricker.Om det är samma som 80 liters så finns en liten öppning på insidan av varje gångjärn. (tappen sitter i huven om jag inte mins fel) Du öppnar huven lite mer än vinkelrätt och så tar du och trycker lite på en sidan (gånjärnet) Du skall pressa innåt karet. Du kan få lirka lite. Tittar du noga från insidan så ser du konstruktionen.MVH Lasse Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Drullputt Postat 19 september 2006 Författare Dela Postat 19 september 2006 Ja jag lyckas då inte. Har provat både med öppen och stängt lucka, mejslar och tänger. Den sitter stenhårt i gångjärnen. Pinnarna ligger ju så långt i spåren. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dave Postat 19 september 2006 Dela Postat 19 september 2006 Mitt hade jag luckan nere, fällde upp den lilla matluckan, sen slår jag den bakåt, en av sidorna i taget. Fick ta i en jevla massa . . . Dave Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Drullputt Postat 19 september 2006 Författare Dela Postat 19 september 2006 Fick lös den efter nog mycket svordomar. Att man ska måsta ta till knytnävsslag i den här hobbyn. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dave Postat 19 september 2006 Dela Postat 19 september 2006 Våld ska användas, bara o lära sig.. haha Gott att du fick av den, min fick jag VERKLIGEN ta i för att få loss shiten... Doh!Dave Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg