Gå till innehåll

HW UVC 4000 (75W) någon som vet?


fiend

Rekommenderade inlägg

Hej

Var inne på den tyska sidan där jag ska köpa lite pumpar, osmosfilter, rördelar mm och hittade detta UVC:

HW UVC 4000 (75W)

http://www.aquapro2000.de/Technique.12/UV_sterilizers.343/HW.345/HW_UV_water_sterilizer_4000_75_Watt.1940.html?osCsid=e335b762b40337ff0cce79ad9ad6b441

Någon som vet något om det?

Bra priskurs är det iaf för antalet W som det producerar. Är tydligen till för akvarier upp till 4000L

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att dom där inte är något bra. Dels är det gamla T8 rör i, och dom är enorma.

Kika på storleken på den. Dessutom var det något med rören som sitter i att dom

är gjorda för dammar eller så?

Är inte 100% på det jag säger nu, men kanske värt att kika upp?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De är inte för dammar! Lång kontakttid med ett väldigt litet mellanrum där vattnet passerar över lampan så att det blir en effektiv strålning. De är mycket bra men som sagt väldigt klumpiga och dyra att byta rör på eftersom man måste byta hela glaskroppen. Köp ett Deltec 2x39w istället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Laddar upp två bilder här för att visa "baksidan" av den hylla som sticker ut i vardagsrummet. Denna hyllas undersida (som sticker ut på bilden här över akvariet) kommer jag att skruva fast pump + UVC i så jag kan ha UVCn hängandes uppochned i hyllan och ändå komma åt akvariet nedanför.

Med dubbeldeltecen så blir en så stor och korvid som jag ser det.. att det är grymt svårt att få upp den på rätt plats så det ser smidigt ut. Därför tar jag hellre en lång lösning än en bred och bökig som jag kanske inte får plats med.

Mvh Fredrik

post-2617-14468913059943_thumb.jpg

post-2617-14468913060944_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Höjden från glaset upp till hyllan där jag ska fästa själva UVcn är 22 cm. Det är 28 cm enligt spec på Deltecens dubbelarmatur =/

Annars hade den kanske varit ett alternativ.

Mitt andra alternativ är att köpa 2 st lösa 39Ware och koppla ihop dem själv?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...