pimo Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Vilka tester behöver man till ett 300 revakvarie, med mjuk och stenkoraller osv?Vilka tillsatser behöver jag för korallerna?Tips på vart man köper tester och tilsatser billigt uppskattas! Citera
wrang Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 SalifertNitrit, Nitrat, Phosfat, Kh, Ca, Mg, Silicat, Ammoniak, Citera
pimo Postat 22 september 2006 Författare Postat 22 september 2006 Ok, tackar!Vilka tillsatsämnen behöver stenkorallerna då?Räcker det med magnesium och calcium eller behöver jag strontium och jod och sånt? Citera
wrang Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Har du ett bra salt så får man med mycket på köpet men annars ja magnesium och calcium skall man tillsätta för att ha ett bra värde Citera
pimo Postat 22 september 2006 Författare Postat 22 september 2006 Ok, va bra då!Tackar så mycket för hjälpen! Citera
acuario Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 nitrit och ammoniumtestet klarar man sig utan, jag har aldrig någonsin i min akvaristbana använt dessa tester. nitrit anser jag vara slöseri på pengar. när man startar så får man nitrit men det karet ska ju få stå där och puttra ett tag ändå och nitriten försvinner efter ett par veckor Citera
Jurgonh Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Jörgen: hur kan du veta att du har nära 0 i nitrat om du inte mäter? Citera
Jurgonh Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Ah tänkte väl =)Ja för amonium och nitrit skall väl som sagt inte finnas i ett väletablerat akvarium, utan det är väl bara nitrat då man behöver mäta? =) Citera
Hultis Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Jörgen: hur kan du veta att du har nära 0 i nitrat om du inte mäter? var det inte nitrit han INTE mätte? du kanske mena nitrit men skrev nitrat? fundersam bara och vill inte verka ordmärkare klockan börjar närma sig lite sent ser jag oxå hehe Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.