Christer T Postat 24 september 2006 Dela Postat 24 september 2006 Jag funderar på att köpa en AM Aquasunlight NG. Den går att få med elektroniska drosslar för ett nätt litet tillägg på ca 3000 kr. Är det värt det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 24 september 2006 Dela Postat 24 september 2006 Det sägs väl att man sparar ca 10% i el. Sen vet jag inte om rören håller längre, kan vara något jag minns fel. Så då får du räkna på hur lång tid det tar innan du tjänat in dem Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 24 september 2006 Dela Postat 24 september 2006 hur många drosslar sitter det i? är det på både Mh och rören - jag antar att du menar dimmbarajag har för mej att det skiljer 7-800st för tyska Mh dimbara/ej dimbar elektroniska drosslar på 250w och ungefär hälften för T5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 24 september 2006 Författare Dela Postat 24 september 2006 Dom är inte dimmbara. Jag antar att det är två MH drosslar i 2x250W? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ingvar Hellmalm Postat 24 september 2006 Dela Postat 24 september 2006 Elektroniska drosslar är Ok men har en tendens att gå sönder. Alla de 3 jag hade har pajat. De 3 gamla bara går och går. Du frågade om de är värda priset. Det tycker jag inte! då besparingarna är minemala och kostnaden för hög. All elektronik utvecklas dock snabbt så även priset så osvuret är bäst. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 24 september 2006 Dela Postat 24 september 2006 Elektroniska drosslar är Ok men har en tendens att gå sönder. Alla de 3 jag hade har pajat. De 3 gamla bara går och går. Du frågade om de är värda priset. Det tycker jag inte! då besparingarna är minemala och kostnaden för hög. All elektronik utvecklas dock snabbt så även priset så osvuret är bäst.Håller med Ingvar. Jag tror jag har bytt ut 40 - 50 elektroniska T5 och T8 drosslar under de tre åren jag jobbat med fastigheten på Universeum.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 24 september 2006 Dela Postat 24 september 2006 Ja, om dom inte är dimmbara så känns det väl som om du får betala både för dom elektroniska och gamla som försvinner bara. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.