MattiasN Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Har just monterat upp min nya doserpump och blandat till ter dunkar med Tropic Marines flytande Bio-calsium påsar (deras färdiga balling preparat), i instruktionen står det att den innehåller alla 70 spårämnen och calsium, magnesium, strontium och molybdenum. Det jag funderar över är om magnesium halten är tillräcklig för att det ska räcka som magnesium tillsats? Det står ingenstans hur mycket det finns.... Hur gör nia andra som använder Tropic Marines färdiga påsar?Annaras funderade jag på att använda någon av de andra kanalerna till magnesium (har två kanaler till) eller tillsätta magnesium i någon av "balling" dunkarna, har sett någonstans att man kan tillsätt någonsorts magnesium i den tredje blandningen (som väl är det jonfria saltet)?MvhMattias Citera
Clownen Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Får man fråga vilken doserpump du skaffade och vad den kostade? Kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga. Citera
MattiasN Postat 26 september 2006 Författare Postat 26 september 2006 köpte en Grotech med en byggnadsdel, fem kanaler sammanlagt, begagnad. Verkar superbra än så länge! Citera
Clownen Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Ja det ska väl räcka ett tag Är själv på jakt efter en lösning som inte kostar skjortan. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.