Beppe Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 Hej!Ska axeln på aquabee pumparna sitta fast i själva impellern? Håller på att rengöra min deltecskummare och tanken slog mig. Om den inte ska göra det kan man använda milt våld att få den o släppa? Citera
Saxmark Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 Nope.. Den skall sitta löst.. Använd ättika och tryck försiktigt.. Den kommer släppa i sinom tid.. Satt i 30 med min.. Citera
Scooby_doo Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 På min Deltec MC500 med aguabee pump kan man ta ur axeln från impellern, det kunde man på en helt ny impeller med som jag skulle köpt till MC500 med. Men lämnade tillbaka den efter jag bytt till de röd silikon bussningarna istället för de svart i gummi som kryper = obalans.~Henrik Citera
Beppe Postat 27 september 2006 Författare Postat 27 september 2006 Jäklar vad ni var snabba. Tack alla. Nu ska jag försöka fixa detta Citera
Beppe Postat 27 september 2006 Författare Postat 27 september 2006 Låter den ligga i ättikabad någon timme innan jag försöker igen. Det känns lite osäkert att ta till för mycket våld när det är keramikaxel Citera
Jaken Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 Prova annars med avkalkningsmedel för kaffebryggare. Citera
Beppe Postat 27 september 2006 Författare Postat 27 september 2006 Ja, löser det sig inte ikväll får jag köpa det. Nu vet jag varför skummaren har varit "seg" sista tiden Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.