sebastianboos Postat 29 september 2006 Dela Postat 29 september 2006 Hallojsan, kan ni hjälpa mig. min mandarin beter sig lite lustigt.det är som så att så fort ljuset släcks så börjar han hoppa, vet inte varför han har inte gjort detta innan, tänkte att det kanske had ngt med moonlighten & göra så jag testade & stänga av det men till ingen nytta så fort ljuset stängs så början han hoppa.det pågår inte såläng.. upp till 3 min ca. sen så simmar han ner igen. annars så smyger han bara runt som vanligt under dagarna. ngn som har en aning? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 30 september 2006 Dela Postat 30 september 2006 Menar du hoppa över vattenytan (kanske svårt att hoppa under vattnet )? Kanske har något med att den vill ha en partner (brukar inträffa efter det att ljuset släcks) eller att olika djur som står på menyn kommer fram då eller att han blir nervös när ljusen släcks, osv, osv, osv. Kanske någon med denna fisk har sett samma beteende som Sebastian beskriver? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
sebastianboos Postat 30 september 2006 Författare Dela Postat 30 september 2006 hmm kanske det... tyvärr så har jag nog ett förlitet kar till att ha 2 st mandariner har jag för mig. har ett litet 230l. men du hade rätt.. hoppar över vattenytan japp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.