Gå till innehåll

Behöver hjälp med oljud från ytavrinningen


Dida

Rekommenderade inlägg

ja det är borrat i botten det går ett 32 mm rör från vatten ytan och ner limmat, högst upp har jag en rörskarv som är sågat jack i runt om som ytvattnet rinner ner igenom, direkt under akvariet sitter en så kallad sumslang som ska ta bort mycket ljud.

Just nu har jag typ 28 mm biobollar ligger i röret för att få bort ljud.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En reglerbar överriningsbox är verkligen en bra idé speciellt tilsammans med en durso variant... Du behöver inte tämma karet då, bara någon decimeter i överkant, då kan du kanske också passa på o göra ett vattenbyte? ;)

Jag kom ju själv på nu att jag ev. skulle kunna göra T+90 förslaget, men vända den lite annorlunda...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en till nackdel med biobollar är nitraten som fastnar där som kan leda till krasch (genom att det kommer tillbaka i akvariet igen) som har diskuterats här..hade samma problem som du (alltså, gjorde en avrinning först och tänkte sen..) och tänkte oxå dämpa med biobollar i röret men du ger dig en väldigt liten marginal med de..o spola/tvätta av de med ´nitratrikt´ kranvatten gör inte saken bättre..det kan ju fastna saker i oxå som jonas skrev.o det gör det!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...