SkogsflickaN Postat 6 oktober 2006 Postat 6 oktober 2006 För ett par veckor sen så köpte vi på oss lite mera sten, av en kille som skulle lägga ner sitt saltkar. Vi fick med lite fiskar, och även ett par koraller han hade. Den ena vet vi inte vad det är, och det var det jag tänkte fråga er om. När vi fick den så såg den väldigt risig ut, vi tvivlade på att den skulle överleva, den var alldeles gul och gick nästan av när jag en gång råkade komma mot den. Men vi tänkte att den kanske inte vill sitta på den stenen så vi flyttade på den, och då såg den genast piggare ut, nu är den som rosaaktig, med vita prickar på.. eller som polyper som sticker ut (vet inte hur jag ska förklara det). Skickar med ett par bilder, och hoppas på att få ett svar på vad det är. Citera
Tedb Postat 6 oktober 2006 Postat 6 oktober 2006 Tror de e en sarcophyton som inte mår riktigt 100 än Citera
SkogsflickaN Postat 6 oktober 2006 Författare Postat 6 oktober 2006 Aha, där ser man.. då får jag hoppas att den återhämtar sig, men den får finare färg för varje dag som går. Ska jaga rätt på bild på en frisk sådan =)Tack för svaret Citera
Tedb Postat 6 oktober 2006 Postat 6 oktober 2006 här e en länk på några som e lite större å utvecklat en tratt men dom mår ungefär likadant som dinahttp://www.reefermadness.us/Combo_Sarcophyton.htm Citera
SkogsflickaN Postat 6 oktober 2006 Författare Postat 6 oktober 2006 Ååh tack så mycket för länken, ser ju ut att kunna bli riktigt fin till sist. Undrar vart i akvariet den ska sitta, i mycket cirkulation, mycket ljus osv.. Har du någon aning? Citera
Tedb Postat 6 oktober 2006 Postat 6 oktober 2006 Sarcophyton e en rätt tålig korall som kan klara både kraftigt ljus o lite mindre ljus. Man får bara vara noga med att inte bränna korallen om den inte e van vid starkt ljus och man vill ha den på ett sådant ställe och den inte är van vid det. Cirkulation är nästan alltid ett plus för korall så länge du inte har en stråle riktad rakt på den. Den byter vatten ibland o kan då se lite tråkig ut men de går över inom ett par dagar och då fäller den en hinna som man kan hjälpa den att fläkta bort med handen. Lycka till Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.