Gå till innehåll

Vad är detta för korall??


SkogsflickaN

Rekommenderade inlägg

För ett par veckor sen så köpte vi på oss lite mera sten, av en kille som skulle lägga ner sitt saltkar. Vi fick med lite fiskar, och även ett par koraller han hade. Den ena vet vi inte vad det är, och det var det jag tänkte fråga er om.

När vi fick den så såg den väldigt risig ut, vi tvivlade på att den skulle överleva, den var alldeles gul och gick nästan av när jag en gång råkade komma mot den.

Men vi tänkte att den kanske inte vill sitta på den stenen så vi flyttade på den, och då såg den genast piggare ut, nu är den som rosaaktig, med vita prickar på.. eller som polyper som sticker ut (vet inte hur jag ska förklara det).

Skickar med ett par bilder, och hoppas på att få ett svar på vad det är.

post-2506-14468913138004_thumb.jpg

post-2506-14468913138223_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sarcophyton e en rätt tålig korall som kan klara både kraftigt ljus o lite mindre ljus. Man får bara vara noga med att inte bränna korallen om den inte e van vid starkt ljus och man vill ha den på ett sådant ställe och den inte är van vid det. Cirkulation är nästan alltid ett plus för korall så länge du inte har en stråle riktad rakt på den. Den byter vatten ibland o kan då se lite tråkig ut men de går över inom ett par dagar och då fäller den en hinna som man kan hjälpa den att fläkta bort med handen. Lycka till

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...