Gå till innehåll

T8 2x18/20W till 110L


spoiled

Rekommenderade inlägg

Tack för svaren.

Den är 81cm lång och är precis som Nizztos ett Rekord 110.

Inser också att SPS inte är att tänka på under sån belysning, men något ska man väl kunna stoppa i eller?

Nizztos; Jo jag har läst din tråd också med stort intresse. Och även kollat på den där Tapios kar.

Ett alternativ som jag funderat på är att försöka slita ur de befintliga och ersätta med en AquaConnect LumiMaster 4x24W T5. Det verkade väl iofs inte helt lätt heller (såg att du, Nizztos, också funderat i dom banorna) men jag är ev villig att ta till "stora hammaren" hehe.. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaren.

Den är 81cm lång och är precis som Nizztos ett Rekord 110.

Inser också att SPS inte är att tänka på under sån belysning, men något ska man väl kunna stoppa i eller?

Nizztos; Jo jag har läst din tråd också med stort intresse. Och även kollat på den där Tapios kar.

Ett alternativ som jag funderat på är att försöka slita ur de befintliga och ersätta med en AquaConnect LumiMaster 4x24W T5. Det verkade väl iofs inte helt lätt heller (såg att du, Nizztos, också funderat i dom banorna) men jag är ev villig att ta till "stora hammaren" hehe.. ;)

Min plan är helt klar. Jag bygger en ny huv i plywood. Denna blir en ram på samma sätt som man har i Juwelkaren och ett heltäckande lock. I detta lock sätter jag två compact T5. Har redan skaffat rör och en twin starter unit fråm Interpet. Har även allt annat material (utom reflektorer som jag väntar med), men tummen sitter fast just nu. När väl tummen rycks ut så kommer det dokumenteras i min tråd.

Man kan även köpa en Juwelram som passar rekordkaret. Fick prisupgift på 350 kr för ett sådant. Leveranstiden var dock okänd och troligen lång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, de e kanske den bästa lösningen..

Men då kan jag åtminstone starta med det jag har och lösa belysningen antingen på samma sätt som du eller om jag försöker bygga om bef ramp. Ska följa din tråd med stort intresse (ligger ju några veckor efter dej i uppstart hehe). Tack.

Vilka rör ska man köra med för bästa resultat? Ett blått och ett vitt eller? Och är det stor skillnad mellan olika märken?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...