Gå till innehåll

Märkligt Beteende - Ocellaris


Jurgonh

Rekommenderade inlägg

Köpte min första fisk, en ocellaris igår som skall få egera testpilot.

Men tycker den beter sig märkligt.

När jag stoppade i den så simmade den runt i ca 5 minuter, sen ställde den sig ovanför min ena cirkulationspump, och där har den nu stått i över ett dygn utan att flytta på sig.. den cirkulerar på en cm2 stor yta ovanför samma pump konsant, och vägrar flytta sig.

Provade att mata den för att se om den kom fram, men icket, det var flera gånger den var på väg att lämga denna fläck för att ta en matbit, men det var som att den kom på sig, och efter den simmat ut ett par cm, så ryggade den genast tillbaka och lät bli att äta.

Varför gör den så?

Är det för strömt i karet, och därför står den och trycker där det är minst turbulent?

Är det för att den är ensamt, blir det bättre om jag köper en till clown?

Är det för att den inte har nån anemon?

Eller nått helt annat?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vänta i en dag till och se hur det blir. Det beror ivf inte på någon anemon eller att den är ensam (cirkulationen är det knappast heller). Mina var likadana i början (det är dock percula), men efter ca två dagar var de ute och åt och mådde jätte bra.

Tar ett tag innan de känner sig som hemma och trygga ;)

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

är de mörkt i karet så e de helt normalt(du hade väl ingen belysning än). men en polare e nog inte helt fel.

nej har intgen belysning än, men har ju belysning i taket, och akvariet ör öppen upptil så det är ändå ganska så ljust iu akvariet. men kanske ändå fisken upplever det som mörkt...

Ja får se imorn när belsynginen kommer dit, och den skall nog ändå få en kompis imorn... =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag känner igen det där betéendet, när vi köpte våra clowner så ville de inte äta, det gjorde de inte på flera dagar, jag gick och oroade mej för att nåt var fel, men alla vattenvärden var jättebra. Nu när vi haft dem flera månader så är de hur pigga och glada som helst.

Clowner behöver ingen anemon för att trivas, iaf inte odlade exemplar. Våra clowner att splittrat sig, så den större av de två har tagit en corall som bo och den andra bor vid ett pumphuvud.

Hoppas Clownen börjar äta snart, och kanske vill den även ha en kompis.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...