Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

har ju bytt ut min spacade arcadiearmatur mot 2 st "ful"armaturer på 250W st, för att kunna vara lite mer flexibel. funderar på att häkta på en till 250 wattare lite senare för att få ännu mera ljus =)

Köpte idag en glomat 2x40W armatur på lagunen för att kunna ha lysrör att kompletera MH med. det blev 2 stycken Philips Aqua Coral lysrör. någon som har erfarenhet av dessa? =)

Sen har jag en till glomat liggandes på vinden för 1 lysrör, som jag funderar på att slänga dit också.

Funderar på en blacklight som kan få lite saker i akvariet att flouricera, eller det kanske ser konstlat ut?

vad skulle ni kört för 3:e lysrör? =)

Postat

Hm. När jag hade ciklider så funderade jag på blackligt men slutade bort de för de verkade se för skräckligt ut. Precis som Markos krev så syns alla partiklar i vattnet.

Sen så har jag läst lite här å var att de kan vara skadligt för firrarnas ögon, men de har jag inte fördjupat mig i.

Postat

Försök skaffa dig ett Arcadia actinic-rör. Det har en del UV-A i sig som förstärker en del av färgerna vilket du verkar vara ute efter.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...