Gå till innehåll

Vilken krabba ?? (bild)


oveb

Rekommenderade inlägg

Ett dygn efter jag micklade i lite nyinköpt levande sten dök den här håriga killen upp !

Fränt förståss men som nybörjare undrar man ju förståss om den gör någon skada och vad det är för sort ?? Hur han lyckats gömma sig är förståss åxå ett mysterium för den är rätt stor (ca 3cm).

post-2614-14468913182096_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror faktiskt Krabbor i allmänhet är ganska revsäkra.

Det är ju oftast så att om man har 100 krabbor i karet och en äter på koraller så minns man krabban som tuggade korallen.. men om man tänker efter så har de flesta säkerligen tonvis med krabbor som förmodligen bidrar med mer nytta än ont

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fiskade upp en för ett par veckor sedan, då jag tog honom "red handed" mumsandes på min erythtropodium caribaoum,fast den var väl ca 5cm bred, plyschklädd och med jätteklor. De övriga tre jag känner till (andra arter) bor kvar så länge de inte dummar sig. If it aint broken, don't fix it!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo,är man osäker kan man ta bort dem,men jag dömer ingen till "brusefåtöljen" utan bevis

Och jag kör på "better safe than sorry" :)

Men det är extremt svårt att identifiera krabbor och därmed i förväg bedömma om de är revsäkra eller ej. Hade jag hittat krabban i mitt akvarium och korallerna sett bra ut så hade jag nog låtit honom vara. Hade jag sett den i en nyinköpt korall så hade jag plockat bort den redan innan jag la ner den i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...