Gå till innehåll

Deltec APF600


Datate

Rekommenderade inlägg

Börjar fundera på att byta ut min Deltec MCE600 nu när vi drar igång det nya 420L-karet.

Kruxet är att skummaren är 60cm hög, och det är exakt 65cm från sumpens botten till skivan som karet står på. Alltså 5cm kvar att leka med.

Hur mycket utrymme behövs mellan skummarkoppen och "taket" för att man skall kunna ta ur och rengöra skummarkoppen? Någon som har just denna modell och kan göra en mätning?

Även erfarenheter och åsikter om denna önskas.

Tacksam för svar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Jag har en APF 600 och jag har ca 1.5cm mellan toppen på skummarkoppen och sumpens 'tak' och detta räcker för att jag ska kunna plocka ur o rengöra utan problem

Dock får jag det till att min APF 600 är ca 62cm hög, men om du har 65cm i takhöjd ska det inte vara några problem hursomhelst.

Min åsikt om denna skummare är att den är jättebra när jag väl fått in rätt inställningar, då e den grym. Jag har dock haft lite problem att få till ett jämt flöde till den, men det kan nog härledas till att jag har inte en egen pump som förser den med vatten utan den tar sitt via returen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...