Draedon Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 hittade nyss en torkad ocellaris på vardagsrumsgolvet, brukar clownerna hoppa? och under natten? tyckte det verkade lite märkligt. Citera
Robert Lennqvist Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Mina ocellarisar ligger nedbökade i mjukoraller och skivanemoner. Dom lägger sig strax innan ljuset ska slockna och ligger kvar tills en stund innan ljuset tänds. Kanske har dom blivit skrämda av nånting? Citera
Draedon Postat 27 oktober 2006 Författare Postat 27 oktober 2006 ja dom brukar ligga och sova längst ner i ett hörn i akvariet i vanliga fall. men nu hade en hoppat och den andra står längst upp i samma hörn.men jag har inte direkt något som kan skrämma dem.. Citera
Robert Lennqvist Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Du kanske har en mantis eller nånting annat spännande som lurar nere i hörnet? Har för mig att förhöjda värden av, om det var nitrit eller amonium/amoniak kan göra fiskarna disorienterade?Men det är nog ett långskott i sammanhanget. Nån annan kanske vet mer om det? Citera
Jurgonh Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Mina 2 clowner brukar alltid ligga i ett hörn och sova.Men inatt vaknade jag av att det plaskade i vatten ytan och ser då med hjälp av min ficklampa hur ena clownen har typ paniken och simmar mot ytan och hoppar och så upp igen, tnkte WTF.. så jag tände i taket så det kom in lite ljus i akvariet, och då så såg han den andra clownen i hörnet på vanliga platsen och simmade dit och la sig och såv.. den måste ha fått nå ryck och tappat bort det vanliga stället och fått nå hysteri.. man skulle bliv clownpsykolog Citera
Draedon Postat 27 oktober 2006 Författare Postat 27 oktober 2006 säkert nå sånt ryck min clown fick. ska man bli tvungen att ha nattlampa både till dottern och fiskarna? får rikta ner min moonlight i deras hörn kanske så dom håller sig lugna. Citera
stigigemla Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 När de är nya i karet sover de ofta i vattenytan men det brukar de sluta med. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.