Gå till innehåll

Impulsköp!!!


Karoline

Rekommenderade inlägg

Ni som klagar på allas impulsköp borde verkligen komma hem hit!

För hela vårat liv består mer eller mindre av just impulsköp :)

1) Våran lägenhet... Hux flux så bestämmde vi oss för att köpa denna lägenhet som är en femma. Kan tyckas idiotiskt, men icke!! Vi har aldrig haft ett så bra boende som nu förut. Vi har inga barn... förutom Yoda ;)

2) Grön leguan.. Anders skulle jobba ute i skärgården hela sommaren (Bullandö krog), så för att Karro inte skulle känna sig så ensam så fick hon en liten bebis leguan. Som nu snart 1,5 år senare är 125cm lång och har ett EGET rum att bo i. Hon är underbar och vi har inte för en minut ångrat oss.

3) Percula 120... Inte ett så bra köp, men jätte bra lärokar för att klara av saltvatten.

4) Juwel Rio... Köptes snabbt för sötvatten, men efter att Jr fick in sjöhästar så konverterades det till ett saltkar för just sjöhästar. Karros mamma fick alla söt fiskar, tom den vildfångade gulprickiga algätaren Arnold som också var ett dyrt impulsköp!! Han lever än och mår riktigt bra.

5) Nano kar - AN Paradise... Va fan skulle vi med det till?? Jo, om vi nu skulle råka få sjöhästyngel så är det bra att ha ett kar som är igång redan.

6) Hämtning av Goranius 860 liters kar!! Ja och där är vi nu, under uppstart!

7) Får väl bli alla fiskar och koraller som vi köper, vi läser alltid på om saker som vi tänker köpa, men kommer nästan alltid hem med annat.

Tex drakfiskarna (volitans) som gör att man inte kan ha så många arter som man egentligen kanske hade velat ha ifrån början.

Och vad har vi lärt oss om allt det här???

Jo om du är villig att ta konsekvenserna av dina spontan köp. Så blir det riktigt bra!

Det enda som gäller är att du har lust/ork att ta hand om allt, för det är DITT ansvar!!

Jaha kära saltvattensguidare, det här var en del av vårat liv.

BERÄTTA NU OM ERA RIKTIGA IMPULSKÖP!!!

MVH Karro och Anders

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker hela den här hobbyn har vart ett stort enda impulsköp för mej faktiskt. Tror inte jag planerat en enda korall inann jag åkt till nån butik inte fisk heller för det är ju när man väl är i butiken man ser urvalet och då går allt på ren impuls.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker hela den här hobbyn har vart ett stort enda impulsköp för mej faktiskt. Tror inte jag planerat en enda korall inann jag åkt till nån butik inte fisk heller för det är ju när man väl är i butiken man ser urvalet och då går allt på ren impuls.

Visst är det helt sjukt??

Älskar verkligen saltvatten och tänker lägga ner allt vi kan på det nya karet :)

Just när man ser det här perfekta så kliar det verkligen i fingrarna och man tänker att nudlar är ju ändå rätt gott *asg*

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För att inte tala om vatten och knäckebröd.

Och man kan väl lika gärna ha15 som 17 graders innetemp, man får ju lite högre luftfuktighet... Jag har på känn vart åt dety barkar hän. Mitt impulsköp var akvariet med bäk (som kommer bli apsnyggt där det står nu) och huset som jag och flickvännen köpte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För att inte tala om vatten och knäckebröd.

Och man kan väl lika gärna ha15 som 17 graders innetemp, man får ju lite högre luftfuktighet... Jag har på känn vart åt dety barkar hän. Mitt impulsköp var akvariet med bäk (som kommer bli apsnyggt där det står nu) och huset som jag och flickvännen köpte.

Knäckebröd är underskattat *asg*

Kul med hus.... plus att man kan ha fler akvarier med mer utrymme ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

läser med på om vad jag vill ha, men kommer oftast hem med annat som impulsköps. Här har vi en härlig rikemansstörning: att köpa sig glad, man mår bra av att köpa nya saker, och har vi ångest över förra köpet.. ja då köper vi mer för o döva den ångesten.. haha..

Tror våra handlares inkomster till stor del består iutav våra impulsköp.. ! : )

Skoj med erat stora kar kids! hoppas det går bra för er!

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...