Guest Gäst Postat 12 april 2004 Postat 12 april 2004 Ska eventuelt på semester till cypern, frågan är då givetvis om det finns några bra dykvatten i närheten. Har för mig att det inte finns några rev i det området men det går ju altid att ta sig till egypten därifrån sen. Citera
Guest Gäst Postat 12 april 2004 Postat 12 april 2004 Detta är vad jag tycker om cypern: Cypern. Otrevlig lokalbefolkning, äcklig mat, dålig dykning, ingen fisk osv. Om du i stället vill veta om Egypten så säger jag: trevlig lokalbefolkning, god mat och bra dykningmed mycket fisk och koraller osv. Varför inte ta sig till Egypten direkt? Citera
Guest Gäst Postat 12 april 2004 Postat 12 april 2004 Har samma dåligaerfarenheter av Cypernnär det gällerdykningen,dessutom riktigt mktSKRÄP i vattnet runt tätorterna och badstränderna. Hittade"grottor" som var fulla av plastskräp och sopåsar Citera
Guest Gäst Postat 12 april 2004 Postat 12 april 2004 Jag har bott på Cypern. Vill du dyka, åk till Egypten. God mat finns det gott om på Cypern, fast inte på turistställen. Citera
Guest Gäst Postat 12 april 2004 Postat 12 april 2004 Det finns ett dykstalle man absolut inte far missa pa Cypern och det ar Zenobia. Ett grymt lackert stort vrak som ligger precis utanfor Larnaca flygplats. Man kan latt gora tio dyk dar och anda upptacka nya saker. Annars tycker jag Cypern ar kanonbra. Dykningen ar lite begransad, men okej. Citera
Ugglan_ Postat 17 maj 2004 Postat 17 maj 2004 Nån som vet en bra dyk klubb i uppsala sugen på att ta cert.samt att till hösten /våren-05 ev åka till egypten nån som är på?' Citera
Dimorb Postat 22 maj 2004 Postat 22 maj 2004 Egypten är världs för dykning. Till och med för nybörjare som mig Kan starkt rekommendera det.Särskilt national parken och blue hole Citera
jimmy Postat 22 maj 2004 Postat 22 maj 2004 Har nu kommit hem från min cypern resa å kan säga att det va utmärkt gott om fisk i vattnen visserligen inga koraller men gott om olika alger å rör maskar även en del olika havs anemoner.Trevlig befolkning å riktigt god mat ett underbart uteliv (agia napa)hyfsat billig drika kan varmt rekomendera Citera
Guest Crotalus Postat 3 juni 2004 Postat 3 juni 2004 Håller med dej....Agia rockar fett.........däremot så e Egypten förbannat otrevligt...vi hade militär eskort+en massa tiggare&folk som försökte blåsa en 8( Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.