MattiasN Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 Var och skaffade kol till karet igår, tittade inte så noga utan tog en förpackning Eheim Ehfi Karbon. När jag skulle använda den idag så ser jag att det står ganska tydligt "for freshwater only" på den.... Givetvis ser jag detta först när jag har öppnat föpackningen.... Den är ju säkert inte lämpli till salt, men varför? Vad är skillnaden mellan kol och kol? Samt förståss har ni något tips på ett märke som funkar? På Hobbys förpackning står inget om söt- eller saltvatten, kan man då utgå ifrån att den funkar?MvhMattias Citera
GustavF Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 Vissa kol släpper ifrån sig fosfat och det är därför det inte skall användas till saltvatten. Jag antar att det innebär att Ehfi Karbon släpper ifrån sig fosfat och jag har för mig att även Hobby släpper ifrån sig fosfat. Citera
JMAONE Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 Var och skaffade kol till karet igår, tittade inte så noga utan tog en förpackning Eheim Ehfi Karbon. När jag skulle använda den idag så ser jag att det står ganska tydligt "for freshwater only" på den.... Givetvis ser jag detta först när jag har öppnat föpackningen.... Den är ju säkert inte lämpli till salt, men varför? Vad är skillnaden mellan kol och kol? Samt förståss har ni något tips på ett märke som funkar? På Hobbys förpackning står inget om söt- eller saltvatten, kan man då utgå ifrån att den funkar?MvhMattiasEheim EHFI AKTIV Carbon är dock för saltvatten.... Citera
MattiasN Postat 8 november 2006 Författare Postat 8 november 2006 ah, de har en sort för salt oxå.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.