Gå till innehåll

PVC/Tangit limmning?


MotorShip

Rekommenderade inlägg

Och Tangit-cleanern är inte aceton-baserad, utan baserad på Tetracyklohexanon...andas inte in i större mängder, det steker din hjärna! Stå under köksfläkten!

Lackspädningmedel (förtunning ej nafta) innehåller även detta, men det går även bra med acton enl industriplast. De andra förslagen duger inte enl min mening. Jag styker ett tunt lager över båda parter (med finger) och skjuter ihop.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och Tangit-cleanern är inte aceton-baserad, utan baserad på Tetracyklohexanon...andas inte in i större mängder, det steker din hjärna! Stå under köksfläkten!

Lackspädningmedel innehåller även detta, men det går även bra med acton enl industriplast. De andra förslagen duger inte enl min mening. Jag styker ett tunt lager över båda parter och skjuter ihop. Dock vid tjockare delar (50mm) så rekommenderas värmesvetsning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du får väl komma upp till mig med ev omlimningar då eftersom du följt en del av min metodik:ler:

MVH Lasse

He he, ja om det nu skulle läcka tar jag med dessa till din lurendrejare ;)

Skall nog inte vara nga bekymmer med tanke på hur många som har gjort på liknande sätt. Å de bara i den här tråden, hur många har inte svarat då det är en "viss" inriktning på svaren om hur det "måste" gå tillväga.

Men men, man får ta till sig det man tycker passar en själv. Skulle det sen vara fel, ja då får man ju skylla sig själv och göra om det hela.

Det är ju inte neukulärfysik vi håller på med i denna tråd. Annars verkar det ju som att det inte finns ngn gräns på fysik/kemin inom hobbyn :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Constanzo, du skulle inte ha lust att skriva en liten artickel till Saltvattensguden om hur man limmar PVC och varför det är viktigt att följa instruktionerna?

Det brukar dyka upp sådanna här frågeställningar ganska ofta. Och tyvärr så är jag en ganska ensam krigare för Tanganit clanern, Det brukar propageras för helt anorlunda recept som tycks hålla tätt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den sidan är från vår katalog, och beskriver allt väldigt enkelt....det jag skall knåpa ihop är dock vad som an hända....

bla a kan det bli som sagt små porer i plasten om man vrider o håller på...men jag skall ta lite bilder på hur det kan bli....

Det viktigaste är;

*Rengör med Tangit-cleaner (aceton funkar på små dimensioner)

*Fasa utsidan!!! Detta är skit-viktigt!

*Fördela lim jämnt, tunnt i både muff och på rör

*Skjut rakt in...

Gör man dessa steg så kan man inte misslyckas!

Men jag förklarar gärna lite mer ingående...kan inte skriva mer nu, skall utbilda en kund som limmar d315mm!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...