Gå till innehåll

Byggnation av saltvattens akvarium


Gnarkill

Rekommenderade inlägg

Hej! jag undrar om det är någon som har lite tips och råd på hur man kan bygga om sitt sötvattens akvarium till ett saltvatten akvarium? hur jag ska gå till väga med dragning av alla rör till sumpen och om jag måste borra hål i mitt akvarium för det! Och om det finns några bra ritningar på hur man ska göra.för det står väldigt still i mitt bygge behöver hjälp snarast/Mvh Tom

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köp ett sån här på en gång, allt inbyggt, bara hälla i vatten och ls.

Du kommer ändå ha spenderat mer än dom 6000:- ett sånt kostar innan du har köpt skummare, pumpar, riktigt ljus mm.

http://www.aquanovel.com/acuariomarino_redseamax.htm

http://www.shop-meeresaquaristik.de/product_info.php?info=p2874_Red-Sea-Max----Plug---Play--Aquarium-130-l-Farbe-schwarz.html&XTCsid=5a12c664509e75a684654a4b2787fe56

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har nedgraderat eftersom. Hade först ett 200l + 60l sump, sen ett 125l utan sump, och nu har jag ett 45 liters nano med en 70w mh, maxi jettar å lite annat. Har dock problem med nån slags förgiftning i vattnet som är i burken just nu trots att jag har osmos.

Ett tips om du ska använda 100 liters burken du hade:

Köp 3-4 st MaxiJet 1200 eller ett par streamers, en Beast 400 och en 1*150mh, några T5:or eller bara T8 beroende på vad du tänkt ha i karet. Jag hade en Beast 400, en Marea stream 4400l/h och 3*20w T8 i mitt 125 liters kar. Funkade klockrent, fick mycket kalkalger, skivisarna och mjukisarna trivdes utmärkt. Dock inte tal om att ha sps/lps under sånt lyse.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...