Xenia83 Postat 22 november 2006 Postat 22 november 2006 Hejsan ända sedan starten har jag hafft väldigt många små luddiga bollar de växer långsammt men de dyker upp fler på olika ställen med jämna mellanrum, jag tänkte kolla om de är någon som har en aning om vad de kan vara, den största jag har är 10 mm stor. Citera
jimmy Postat 22 november 2006 Postat 22 november 2006 Det ser ut som spongs helt ofarliga filtrerare Citera
Xenia83 Postat 22 november 2006 Författare Postat 22 november 2006 Det ser ut som spongs helt ofarliga filtrerareJodå ofarliga är de säkert, hoppas på att de ska växa till sig å bli något fint bara. men de lär väl tiden utvisa Citera
stigigemla Postat 22 november 2006 Postat 22 november 2006 Det ser ut som sjöpungar för mig. Blir en cm ungefär och förökar sig bra i nystartade kar med litet kisel i vattnet. (De stadgar kroppen med kiselsyrestavar). Citera
Xenia83 Postat 22 november 2006 Författare Postat 22 november 2006 Det ser ut som sjöpungar för mig. Blir en cm ungefär och förökar sig bra i nystartade kar med litet kisel i vattnet. (De stadgar kroppen med kiselsyrestavar).inte ett allt för smickrande namn, så de blir inte större än sådär alltså? finns de något annat namn på dem som man kan söka lite på? Verkar som Stig löst mitt stora frågetecken. Citera
watter Postat 22 november 2006 Postat 22 november 2006 Jag har hundratals i mitt kar, sitter på skuggiga ställen....Vad jag har hört ska dom bara vara nyttiga mvh Emil Citera
GustavF Postat 22 november 2006 Postat 22 november 2006 inte ett allt för smickrande namn, så de blir inte större än sådär alltså? finns de något annat namn på dem som man kan söka lite på? Verkar som Stig löst mitt stora frågetecken.Googla 'Sea squirt' och du skola finna Citera
Xenia83 Postat 22 november 2006 Författare Postat 22 november 2006 hittade en bild men mina ser inte ut riktigt såhär ut mina sticker de inte ut någonting, mina är mer som globen. Men ja fortsätter mata mina med rått oxkött så ser ja om de blir större.https://www.saltvattensguiden.se/foru...4&d=1112817101 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.