Gå till innehåll

Sötvattensfisk som äter trådalger?


xxxperxxx

Rekommenderade inlägg

Hej. Hittade en skum tråd på RC om folk som stoppat ner "Freshwater Mollies" i sina saltburkar och blivit av med alla trådalger. Man skulle tydligen vattna in dem långsamt under ett par timmar, men sen verkade det som om de t.o.m parade sig och åt alla typer av trådalger i burken. Är detta möjligt? Nån som provat? Vad är detta för fisk????

/Per.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det har snackats villt om detta och själv tycker jag:

Det e både dumt och djurplågeri....

Eftersom dom inte lever länge i saltvattnet! Anledning till trådalger beror ju på att det finns för mkt näringsämnen i karet eller att det inte har etablerat dig än! Finns ju andra saltvattensfiskar och djur som äter alger!

Eller vad säger alla andra här på SG?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle hellre satsa på saltvattensfiskar och utelämna söt och bräckvattensfiskar. Det kan vara stor skillnad från bräckvatten -> saltvatten har jag för mig. Beroende på hur mkt salt det är i bräckvattnet..

Om fisken sedan inte mår bra i akvariet, så kanske den inte heller äter alger?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En jävla massa gorm om mollysar å saltvatten måste jag säga.

Mollys klarar sig i både söt å salt, MEN dom leker i princip enbart i bräck eller salt!

En "sötvattensfisk" leker INTE om den inte trivs, vilket mollysar GÖR i saltvatten!

Läs en bra sötvattensbok innan ni yttrar er :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...