Gå till innehåll

Skicka anemon?


Sillen

Rekommenderade inlägg

Jag har lagt ut en annons på min anemon samt 2 clowner https://www.saltvattensguiden.se/annonser/showproduct.php?product=1944 . Jag tycker de är vackra och hoppas att de kommer till ett bra nytt hem. Nu har jag sagt att jag inte skickar då jag är osäker på hur de klrarar av detta samt hur de ska förpackas. Jag har dock fått flera förfrågningar från personer i Norrland som är intresserade då det är svårt att få tag i fina anemoner i Norrland.

Är det schysst mot anemonen att skicka den?

Hur ska den i så fall förpackas?

Har ni övriga synpunkter i ämnet så säg det också!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Anemoner, koraller, fiskar mm. skickas ju över hela världen. Varför skulle det vara annorlunda nu ?

Det var just det jag undrade! Jag hoppas få svar och inte frågor men håller med dig om att de skickas över hela världen men då av proffs.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har skickat bussgods=katastrof. Gick utomhus i lastutrymmet (det var 8C varmt) trots att jag packat enl alla konstens regler och även med värmeavgivare och mycket noga påpekat att det skulle gå varmt inne i bussen så var det bara 14C när det kom fram.( Stockholm-Malmö) Fick inte ett öre blåst på 6000kr.Transport alltid på egen risk! Aldrig mera buss för mig! Förr gick det jättebra med tåg, men nu är det flyg som gäller. Obs det är inte alla flyg som har varmgods och kan ta levande djur.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en av mina polare köpte en anemon som skickades med bussgods, gick skitbra. men då var det lite varmare ute.

Som Ingvar säger så är det nog bäst att skippa bussgods, iaf vintertid.. på sommaren när det är en 20-25 grader ute är det nog en helt annan sak.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Ingvar!

Det var ett tag sen jag såg dig här tyvärr. Fortsätt och skriv, SNÄLLA! Jag är inte så förvånad då folk inte gör mer än de känner för oavsett vad som sägs innan.

Hur gör postens express bud. De kan man ju lämna till på kvällen före 19 så är det framme kl 7 på morgonen. Någon som vet om det är ett bättre alternativ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...